107383732_3171346019648352_1760940780305696736_o (1)

Läinud laupäeval

toimus Eesti Hobikrossiklubi karikasarja 1.etapp sel hooajal kus osavõtt oli üllatavalt arvukas nii osalejate kui publiku näol. Põlgaste rada oli parimas seisukorras läbi ajaloo, tänu väga korralikule ettevalmistustööle ja sõbralikule profiilile on kinnistunud rada enamike võistlejate südameisse. Ka ilma pakuti täpselt motokrossile sobivat kui 20 kraadi ringis pilve sudune ilm rada kattis. Võistlejaid aitas „niisutada“ Arctic Sport joogivalik.

Päeva avapaugu tegid Retro tsiklid ja ajaloolised mehed ning sõitu hakkas vedama Andres Pilt EVO klassi tsiklil. Jälitajaks osutus Pertti Salonen MX60 arvestusest ja kolmandana Kristjan Lüüding Retro rattal esimese sõidu finishijoonel. Teises stardis läks analoogselt kuni Priit Laur haaras kolmanda koha üldarvestuses tõugates Kristjan Lüüdingu neljandaks. Kuna klassi arvestusi on mitu siis Retro klassi esikoha võttis siiski Kritjan Lüüding edestades Margus Laipalu ja tehnilisi viperusi kogenud Juku Saar t. MX60 klassis Pertti Salonen võitmatu mehena ning teine Peeter Vaher ja kolmas Jari Österlund Soomest. EVO arvestuses võidutses Andres Pilt, Priit Lauri ja Marko Laipalu ees.

Järgnev start 85AMA, Naised ja 2Takti tõi starti rekordarvu võistlejaid. See omakorda pani tulevikku silmas pidades, korraldaja veidi klassi ümber formeerima, et luua paremaid võistlustingimusi noor- ja naisvõistlejaile. Põnevak kiskus 85AMA klassis kus esikoht selgitati teise sõidu lõpuks, ning mille korjas mõlema sõidu teise kohaga Jüri Saluste, edestades esimese sõidu võitjat Robin Randoja ja Rommi Semenovi. Naiste kiireim oli debüüti teinud Karleen Randver edestades Celin Jõesaart ja Krissu Konoplitskit. 2Taktiliste tsiklite klassi võistlus esikoha ümber kujunes Riho Keerme ja Genry Arrase duelliks. Võidu võttis suurema kogemuste pagasiga Keerme, teine Arras ja kolmas Marten Enok.

Päeva kõige kangemad mehed ehk Veteranid kes täna vastavalt vanusele jaotuvad MX40 ja MX50 arvestusse astusid kolmanda stardilainena puu taha. Üld ja samas ka MX40 esikoha peale heitlesid Marko Pedras, Valeri Homin ja Ain Klettenberg. Lõpuks võttis päeva võidu Pedras, teise sõidu võit aga esimese sõidu kolmas koht andis teise positsiooni Klettenbergile ja kolmanda positsiooni võttis Homin. MX50 ei lasnud end üllatada Raul Orumaa edestades Priit Lauri ja Andres Haramaad.

Päeva suurimaks stardiks kujunes MX X ehk uustulnukate ja pühapäeva harrastajate võistlusklass. Juba ajasõit sai jagatud kaheks grupiks nagu ka võistlussõidud vastavalt ajasõidu tulemustele. Antud sõit on ilmselt üks huvitavamaid päeva jooksul just oma ettearvatamatuse tõttu ja ka sel korral oli konkurente esikolmikule rohkem kui küll. Etapi kokkuvõttes aga saavutas parima tulemuse Karl.Hans Bammer, teise koha Karl Linke ja kolmanda Tenny Tuvikene. Nagu reegel ette näeb siis järgmisel etapil saavad esikolmiku mehed juba proovida jõudu vastavalt vanusele kas MX15 või MX30 klassi võistlejatega.

MX30 ehk üle kolmekümne aastased harrastajad poodiumil vastavalt Rauno Voldek, Leonid Lüter ja Rauno Saia.

MX15 ehk vanuserühm 15-29 eluaastat, esikolmiku „küsijaid“ oli rohkem kui kolm. Kui just teise koha peale oli tihe rebimine Ronan Ild i, Kert Kikase ja Fredi Kostikovi vahel siis teine sõit mängis kaardid ringi. Päeva kokkuvõttes võidutses Marken Pavel, Kert Kikase ja Fredi Kostikovi ees.

Päeva kiireim start ja kirss tordil oli MX Pro ja MX H klassi ühisstart. MX H klassi esikoha kindlustas Fred Tobreluts, teine Kaarel Aamer ja kolmas Leo Laur. Sellest hooajast uus ja „palgaline „ võistlusklass MX Pro stardi järgselt juhatas laenatud rattal Raido Nei, kes pidi aga peagi alla vanduma Tanel Rauk le. Rauk tegi oma tempot ja võttis maksimumpunktid, asudes juhtima ka EHKK karikasarja üldtabelit. Teise koha haaras aga Miska Kumaja Soomest edestades Rait Kaimerit. Esimesel etapil täitsid rahalise auhinna koefitsendi kuus võistlejat, lisaks eelpool nimetatutele veel Raido Nei , Rasmus Kumaja ja Henri Haramaa viimasena ja seda 0,0023 sekundilise täpsusega.

EHKK karikasari tänab toetajaid, rajameistrit ja paljusid tublisid abilisi ning kohtub teiega taas 18.juulil Aravete krossirajal. Seniks päikest ja olgu motokross täis sõprust kõigi mõistlike asjahuviliste vahel!

Kohtumiseni Aravetel!